maandag 7 februari 2011

Verkennen van Lilonge Malawi

Aangekomen in Malawi, vlotte grensovergang(relatief natuurlijk), wat regen, dan naar een motel met een zwembad en ook vooor het eerst wat toeristen, blanken, en ook nogal wat Scandinavische NGO’s.
Niet altijd duidelijk wat het doel en het verwachte rendement is van sommige bezoeken.
Twee medewerkers van een Europese foundation gaan Malawianen trainen wat te doen bij een overval. De betrokkenen waren nog niet eerder in Afrika geweest.
Boeiend vraagstuk voor bij een goed glas wijn. Daarnaast op verkenning geweest in de hoofdstad van Malawi. O.a. een wild opvang project uit Europa bezocht. Hier wordt boventallig geworden wild o.a. uit Europa opgevangen en goed verzorgd. Dit kan hier makkelijker omdat grond heel goedkoop is en ook personeel ca. 32 $ per maand.
Op mijn laatste dag door het zeer drukke centrum gelopen en mezelf verwend door lekker te eten in de lokale golfclub, waar golfers bijna allemaal met een zwarte caddie lopen.
Morgen weer naar huis. Na ca 24 weer thuis.  Lilongwe, Lusaka, Nairobi en dan na flink wachten Amsterdam. Ik ben benieuwd hoe snel ik respons krijg uit Lumezi op mijn voorstellen en dat we vanuit zowel zambia als uit Nederland een vervolg aan het project kunnen geven.
Suggesties en voorstellen zijn altijd welkom.
Fotos komen van de week het systeem was zo traag dat ik het na een uur trachten foto's te downloadencheb opgegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten